Zoekresultaten - "Worldmaster"
ad3.jpg
Citosa 7639 (ex Westnederland exex Citosa) & Zuidooster 6778 Eindhoven1573 x bekekenTwee prachtige museumbussen uit de jaren '60. De linkerbus is van de Stichting Veteraan Autobussen, de rechter is een bus van het Haags Bus Museum. Beide bussen waren aanwezig tijdens de DAF Museumdagen in Eindhoven.1 commentaren
GEVU_26_Ln_7_Stationsplein_19750521_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 026 Utrecht1465 x bekeken
GVU_27_RB-27-84_2.jpg
GEVU 027 Dashboard1334 x bekeken
GEVU_27_De_Meern_Landschapsbaan_20060417.JPG
GEVU 027 De Meern1401 x bekekenEen "Worldmaster" in aanbouw bij Verheul in Waddinxveen.
Bus 27 maakte deel uit van een serie van 15 bussen van het type Worldmaster, van de toen bekende "Leyland" fabrieken. Ze zijn destijds aangeschaft vanwege de toen grote capaciteit (80 personen). De bussen waren van uiterst goede kwaliteit waardoor sommige het 20 jaar uithielden bij het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Utrecht. Nadat de bussen waren afgevoerd, gingen 8 bussen naar Safaripark de Beekse Bergen in Hilvarenbeek. Daar zouden deze bussen jarenlang rondritten maken tussen de wilde dieren in het park. Nadat twee bussen terugkeerden uit Hilvarenbeek, werd nummer 31 gekozen als toekomstige museumbus en de 27 als onderdelenleverancier. Echter de 27 was in een technisch betere staat waardoor ze stuivertje wisselden. Eind jaren tachtig was de 27 gerestaureerd. (tekst: bus27.nl)
GVU_27_RB-27-84_3.jpg
GEVU 027 Interieur942 x bekeken
GVU_27_Utrecht_Europalaan_01-06-05.JPG
GEVU 027 Utrecht1832 x bekekenBus 27 maakte deel uit van een serie van 15 bussen van het type Worldmaster, van de toen bekende "Leyland" fabrieken. Ze zijn destijds aangeschaft vanwege de toen grote capaciteit (80 personen). De bussen waren van uiterst goede kwaliteit waardoor sommige het 20 jaar uithielden bij het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Utrecht. Nadat de bussen waren afgevoerd, gingen 8 bussen naar Safaripark de Beekse Bergen in Hilvarenbeek. Bus 27 werd later museumbus (bron bus27.nl)
GVU_27_RB-27-84.jpg
GEVU 027 Utrecht1070 x bekekenDe GEVU 27 aan de Europalaan in Utrecht.
GEVU_28_Ln_3_Amsterdamsestraatweg_19700627_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 028 Achterzijde1497 x bekekenDe 28 aan het begin van de Amsterdamsestraatweg, vanuit Utrecht gezien. Achter de bus ligt nog de Catharijnesingel, die enkele jaren later werd gedempt voor het plan Hoogh-Catharijne. Door voorschrijdend inzicht wordt de verbinding tussen de Weerdsingel en de Catharijnesingel bij de Nicolaas Beetstraat weer hersteld.
GEVU_34-reserve_Stationsplein_19700926_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 034 Achterzijde1214 x bekekenDe 34 staat geparkeerd op Utrecht CS. Mogelijk was dit een wachtwagen van de GEVU. Wachtwagens werden met chauffeurs achter de hand gehouden op een centrale plek, om snel een andere dienst te vervangen in geval van defecte bussen of grote vertragingen.
GEVU_36_Ln_4A_Stationsplein_19710214_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 036 Utrecht1410 x bekekenWorldmaster 36 op het oude busstation van Utrecht. Lijn 4a was een ringlijn op het traject Utrecht CS - Vleutenseweg - Oog in Al - Kanaleneiland - Hoograven - Tolsteeg - Oudwijk - Biltstraat - Utrecht CS. De 4b reed in de andere richting.
GEVU_37_Ln_14_Utrecht_CS_19750606_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 037 Utrecht1470 x bekekenWorldmaster 37 staat op Utrecht CS op de vertrektijd te wachten als lijn 14 richting industrieterrein Lage Weide. Rechts op de foto is een oprit naar het taxiplatform te zien. Deze oprit verdween met de komst van de sneltram naar Nieuwegein in de jaren 80.
GEVU_39_Ln_8_Stationsplein_19690713_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 039 Utrecht1446 x bekekenDe GEVU kende vroeger stadsritten door de Domstad. Anderhalve gulden kostte een ritje van 90 minuten, voor kinderen de helft. Wie overigens goed kijkt, ziet dat er meer van dat soort bijzondere lijnen in de stad waren. Lijn A reed in de zomermaanden van het station naar Theehuis Rijnauwen in Bunnik. Zou daar nu nog een markt voor zijn?
GEVU_39_Ln_3_Stationsplein_19751011_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 039 Utrecht1471 x bekekenLijn 3 staat voor het station te wachten op reizigers. De 3 rijdt al sinds 1908 de route over de Amsterdamsestraatweg. In eerste instantie tot aan de spoorwegovergang van het NCS-spoor naar Amersfoort, in 1923 doorgetrokken tot de gemeente Zuilen toen deze gemeente veel arbeiderswoningen kreeg voor de werknemers van de DEMKA- en Werkspoorfabrieken. Overigens was lijn 3 tot 1938 een tramlijn, die door goede contacten tussen de GETRU-directie en de busfabrikanten sinds die tijd met autobussen werd gereden.
GEVU_48_Ln_8_Stationsplein_19690903_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 048 Utrecht2405 x bekekenDe 48 op het stationsplein van Utrecht. Met de fotokwaliteit van "nu" is hier goed te zien hoe het er toen uitzag. Let op de Martini-reclame rechts. Ook opvallend is de camera die boven de bus uitsteekt. Deze was in gebruik door de Centrale Verkeersleiding van de GEVU.
13433223_2064820153742524_1924945548261316263_o.jpg
GEVU 061 Utrecht464 x bekeken
GEVU_27_Utrecht_Moreelsepark_20071007_(2).JPG
GEVU 27 Achterzijde1085 x bekeken
GEVU_27_Utrecht_Thorbeckelaan_20070908.JPG
GEVU 27 Utrecht1054 x bekeken
GEVU_27_Utrecht_Royaards_Van_den_Hamkade_20070908.JPG
GEVU 27 Utrecht1072 x bekeken
GEVU_27_Utrecht_Moreelsepark_20071007_(1).JPG
GEVU 27 Utrecht1276 x bekeken
GVU_27.jpg
GEVU 27 Utrecht1308 x bekekenEen foto van museumbus 27 van het GVU enkele jaren geleden in de inmiddels gesloopte werkplaats van het bedrijf aan de Europalaan.
27__rb2784_lvs.JPG
GEVU 27 Utrecht323 x bekeken
27_rb2784_cs.JPG
GEVU 27 Utrecht336 x bekeken
27_rb2784.JPG
GEVU 27 Utrecht382 x bekeken
27_station_cs.jpg
GEVU 27 Utrecht334 x bekeken
Mijn_bussen_032.jpg
Maarse en Kroon 413 Ouwsterhaule1326 x bekeken
20150507_16281828029.jpg
Qbuzz 4257 (ex GVU 4914) & GEVU 27 Utrecht452 x bekeken
   
26 bestanden op 1 pagina(s)

Kies een taal:
Top  
Contact - FAQ - © 2006-2021 Busfoto.nl - Alle afbeeldingen zijn auteursrechtelijk beschermd - Privacy & cookiebeleid