Zoekresultaten - "RH" |
Arke 965 Enschede488 x bekeken
|
|
Arke 967 Enschede412 x bekeken
|
|
Arke 969 Enschede545 x bekeken
|
|
Arke 982 Enschede431 x bekeken
|
|
Arriva 5575 & Hermes 8083 Uden977 x bekeken
|
|
Arriva 7344 Klundert604 x bekeken
|
|
Arriva 7348 's-Hertogenbosch946 x bekeken
|
|
Arriva 7349 's Hertogenbosch365 x bekeken
|
|
Arriva 7349 Den Bosch571 x bekeken
|
|
Arriva 8444 Achterzijde947 x bekekenArriva 8444 op het station van Zutphen.
|
|
Arriva 8463 Zutphen1021 x bekeken
|
|
Arriva Touring 462 Dokkum1008 x bekeken
|
|
Bak 76 Heerenveen656 x bekekenSupportersvervoer WK Sprint 2008
|
|
BBA 063 & 432 Breda939 x bekeken
|
|
BBA 110 & 191 & 432 & 549 & 944 & Zuidooster 5518 & 5548 & VSL 0-535 Keldonk2001 x bekekenOp 17 september 2011 vierde de SVA, Werkgroep Brabant, het 30-jarig bestaan met een presentatie van al haar museumbussen. In het zonnetje is een deel van de bussen van de werkgroep te zien. Buiten beeld staan onder meer nog de BBA 63, 353, 603, 647, 881, 1113, 6778 & 7675 en daarnaast nog een viertal gastbussen. En het mooie was: alle bussen zijn op eigen kracht hier naar toe gereden. Een grote prestatie dus van de Werkgroep Brabant van de SVA!.
|
|
BBA 382 Den Bosch269 x bekeken
|
|
BBA 391 Tilburg241 x bekeken
|
|
BBA 393 Heerenveen261 x bekeken
|
|
BBA 394 Achterzijde274 x bekeken
|
|
BBA 431 Odilliapeel1023 x bekekenNaast museumbus BBA 432 heeft de werkgroep Brabant van de Stichting Veteraan Autobussen nog een andere Verheul: de 431 is jarenlang in gebruik geweest als promotiebus. De laatste jaren fungeert de wagen als opslagruimte en kantine voor de vrijwilligers.
|
|
BBA 432 & BBA 549 Breda1000 x bekeken
|
|
BBA 432 Breda1007 x bekeken
|
|
BBA 432 Breda776 x bekeken
|
|
BBA 432 Dordrecht808 x bekeken
|
|
BBA 432 Interieur1470 x bekeken
|
|
BBA 432 Odilliapeel1106 x bekekenMuseumbus van de Stichting Veteraan Autobussen.
|
|
BBA 432 Valkenburg694 x bekekenDe BBA 432 tijdens een tochtje naar het Nederlands Smalspoormuseum in Valkenburg.
|
|
BBA 6601 (ex Connexxion 5801) Utrecht482 x bekekenIn mei 2007 naar Doornbos, Groningen.
|
|
BBA 6601 (ex Connexxion 5801) Utrecht756 x bekekenIn mei 2007 naar Doornbos, Groningen.
|
|
BBA 6601 (ex Connexxion 5801) Utrecht355 x bekekenIn mei 2007 naar Doornbos, Groningen.
|
|
BBA 6602 (ex Connexxion 5802) Hilversum586 x bekekenDeze bus kwam hier in verband met een optocht naar het hoofdkantoor van Connexxion, om opheldering te krijgen over de concessies in Brabant.
|
|
BBA 6602 (ex Connexxion 5802) Utrecht361 x bekeken
|
|
BBA 6602 (ex Connexxion 5802) Utrecht428 x bekeken
|
|
BBA 6602 (ex Connexxion 5802) Utrecht468 x bekekenVanwege de hoogte van deze Interliners moesten ze omrijden via de Catharijnesingel.
|
|
BBA 6603 (ex Connexxion 5800) Utrecht541 x bekekenDoordat deze bussen niet onder de Leidscheveertunnel kunnen, moeten ze omrijden via de Daalsetunnel. In juli 2007 naar Scheepswerf, Made.
|
|
BBA 6603 (ex Connexxion 5800) Utrecht530 x bekekenIn juli 2007 naar Scheepswerf, Made.
|
|
BBA 6605 (ex Connexxion 5797) Breda412 x bekekenIn april 2007 naar Rob Janzen, Belfeld.
|
|
BBA 6607 (ex Connexxion 5799) Utrecht376 x bekekenIn april 2007 naar Rob Janzen, Belfeld.
|
|
Blankennagel W-RR 838 (FlixBus) Hamburg173 x bekeken
|
|
Boerhof Reizen 67 Heerenveen402 x bekeken
|
|
Brunna Reizen BZ-50-RH (ex GVB 461 exex HTM 500) Brunssum943 x bekeken
|
|
Brunna Reizen BZ-50-RH (ex GVB 461 exex HTM 500) Veldhoven812 x bekeken
|
|
Centraal Nederland 1604 Amstelveen1313 x bekekenIn de jaren 80 werd de 1604 van Centraal Nederland omgebouwd tot promotiebus om het OV-traject tussen Amstelveen en Amsterdam uit te voeren als Baanbus gelijk aan het Essense model.
|
|
Christian Peschke Fahrschultruck Plö-CL 567 (FlixBus) Hamburg187 x bekeken
|
|
Cito Tours 27 (ex VAGU 55 exex NZH 819 exexex NHADO 14) Axel970 x bekekenIn 1983 afgevoerd met onbekende bestemming.
|
|
Citosa 1107 Den Haag1023 x bekeken
|
|
Citosa 4282 Den Haag562 x bekeken
|
|
Citosa 4282 Interieur668 x bekeken
|
|
CN 1096 Arnhem974 x bekekenEen van de oudste standaardstreekbussen.
|
|
CN 1100 & GVB 764 Amsterdam509 x bekeken
|
|
Connexxion 8082 Heerenveen555 x bekeken
|
|
Connexxion Tours 0806 (ex Morren Tours) Doetinchem912 x bekeken
|
|
Connexxion Tours 0807 (ex Morren Tours) Doetinchem797 x bekeken
|
|
Dehn Touristik NWS-HD 32 (FlixBus) Hamburg160 x bekeken
|
|
Dehn Touristik NWS-HD 32 (FlixBus) Hamburg165 x bekeken
|
|
Drenthe Tours 36 (ex CFL 64) Assen418 x bekeken
|
|
Drenthe Tours 36 (ex CFL 64) Interieur437 x bekeken
|
|
Drenthe Tours 36 (ex CFL 64) Leeuwarden637 x bekeken
|
|
Drenthe Tours 36 (ex CFL 64) Wezep381 x bekeken
|
|
Drenthe Tours 37 Assen603 x bekeken
|
|
Drenthe Tours 37 Groningen439 x bekeken
|
|
EMA 126 (ex BBA 789) Haarlem369 x bekekenJarenlange deelnemer aan de Internationale Autobus Show.
|
|
EMA 207 Valkenswaard268 x bekeken
|
|
Enhabo 236 (ex GVB) Amsterdam550 x bekekenBij de Verheul-bussen (AEC en Kromhout) van het GVB vond ik het verdwijnen van de 'versiering' tussen de koplampen minder storend. Waarschijnlijk omdat de kop van de Verheul-bussen ronder was dan die van de Den Oudsten exemplaren. Dit is de ex GVB 236 die in 1970 naar de Enhabo ging. Op 11 september 1971 hadden wij (klein groepje TS-medewerkers) die bus gehuurd om achter de tramoptocht aan te rijden die plaats vond in Amsterdam ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan van de NVBS.
|
|
Enhabo 244 Achterzijde1244 x bekeken
|
|
Enhabo 244 Den Haag1116 x bekekenDe Enhabo 244 is van de MUSA overgenomen door het Haags Bus Museum.
|
|
Enhabo 244 Gouda1054 x bekekenDe voormalige GVBA 244, nu in dienst van Enhabo rijdt op de foto juist weer voor Westnederland op de eerste dag van de nieuwe stadsbusdienst van Gouda. De wagen zou later nog bewaard blijven als museumbus
|
|
ex GVA 50693 x bekeken
|
|
FRAM 4379 (ex NTM) Hoogezand1202 x bekekenDe FRAM 4379 (ex NTM) uit 1963 in het Nationaal Busmuseum in Winschoten. Het kenteken is al meer dan 20 jaar niet meer op te zoeken in het register van de RDW.
|
|
GADO 4400 Achterzijde1249 x bekeken
|
|
GADO 4400 Hoogezand1154 x bekeken
|
|
GADO 6578 (ex NOV Ouwsterhaule exex MUSA) & NTM 4379 Achterzijde1508 x bekeken
|
|
GEVU 026 Utrecht1465 x bekeken
|
|
GEVU 027 & GVB 301 & 590 Maarssen742 x bekeken
|
|
GEVU 027 & GVB 301 Utrecht977 x bekeken
|
|
GEVU 027 Dashboard1334 x bekeken
|
|
GEVU 027 De Meern1402 x bekekenEen "Worldmaster" in aanbouw bij Verheul in Waddinxveen.
Bus 27 maakte deel uit van een serie van 15 bussen van het type Worldmaster, van de toen bekende "Leyland" fabrieken. Ze zijn destijds aangeschaft vanwege de toen grote capaciteit (80 personen). De bussen waren van uiterst goede kwaliteit waardoor sommige het 20 jaar uithielden bij het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Utrecht. Nadat de bussen waren afgevoerd, gingen 8 bussen naar Safaripark de Beekse Bergen in Hilvarenbeek. Daar zouden deze bussen jarenlang rondritten maken tussen de wilde dieren in het park. Nadat twee bussen terugkeerden uit Hilvarenbeek, werd nummer 31 gekozen als toekomstige museumbus en de 27 als onderdelenleverancier. Echter de 27 was in een technisch betere staat waardoor ze stuivertje wisselden. Eind jaren tachtig was de 27 gerestaureerd. (tekst: bus27.nl)
|
|
GEVU 027 Interieur942 x bekeken
|
|
GEVU 027 Maarssen463 x bekeken
|
|
GEVU 027 Utrecht1832 x bekekenBus 27 maakte deel uit van een serie van 15 bussen van het type Worldmaster, van de toen bekende "Leyland" fabrieken. Ze zijn destijds aangeschaft vanwege de toen grote capaciteit (80 personen). De bussen waren van uiterst goede kwaliteit waardoor sommige het 20 jaar uithielden bij het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Utrecht. Nadat de bussen waren afgevoerd, gingen 8 bussen naar Safaripark de Beekse Bergen in Hilvarenbeek. Bus 27 werd later museumbus (bron bus27.nl)
|
|
GEVU 027 Utrecht1070 x bekekenDe GEVU 27 aan de Europalaan in Utrecht.
|
|
GEVU 027 Utrecht388 x bekeken
|
|
GEVU 027 Utrecht351 x bekeken
|
|
GEVU 027 Utrecht557 x bekeken
|
|
GEVU 027 Utrecht416 x bekeken
|
|
GEVU 027 Utrecht380 x bekeken
|
|
GEVU 027 Utrecht715 x bekeken
|
|
GEVU 027 Utrecht588 x bekeken
|
|
GEVU 027 Utrecht526 x bekeken
|
|
GEVU 028 Achterzijde1497 x bekekenDe 28 aan het begin van de Amsterdamsestraatweg, vanuit Utrecht gezien. Achter de bus ligt nog de Catharijnesingel, die enkele jaren later werd gedempt voor het plan Hoogh-Catharijne. Door voorschrijdend inzicht wordt de verbinding tussen de Weerdsingel en de Catharijnesingel bij de Nicolaas Beetstraat weer hersteld.
|
|
GEVU 034 Achterzijde1214 x bekekenDe 34 staat geparkeerd op Utrecht CS. Mogelijk was dit een wachtwagen van de GEVU. Wachtwagens werden met chauffeurs achter de hand gehouden op een centrale plek, om snel een andere dienst te vervangen in geval van defecte bussen of grote vertragingen.
|
|
GEVU 035 Den Haag1340 x bekekenDe kop van de GEVU 35 in de kleuren van de HTM in het Haags Bus Museum in Den Haag. De rest van de wagen werd in 1987 gesloopt. In Utrecht is nog altijd seriegenoot 27 aanwezig.
|
|
GEVU 036 Utrecht1410 x bekekenWorldmaster 36 op het oude busstation van Utrecht. Lijn 4a was een ringlijn op het traject Utrecht CS - Vleutenseweg - Oog in Al - Kanaleneiland - Hoograven - Tolsteeg - Oudwijk - Biltstraat - Utrecht CS. De 4b reed in de andere richting.
|
|
GEVU 037 Utrecht1470 x bekekenWorldmaster 37 staat op Utrecht CS op de vertrektijd te wachten als lijn 14 richting industrieterrein Lage Weide. Rechts op de foto is een oprit naar het taxiplatform te zien. Deze oprit verdween met de komst van de sneltram naar Nieuwegein in de jaren 80.
|
|
GEVU 039 Utrecht1446 x bekekenDe GEVU kende vroeger stadsritten door de Domstad. Anderhalve gulden kostte een ritje van 90 minuten, voor kinderen de helft. Wie overigens goed kijkt, ziet dat er meer van dat soort bijzondere lijnen in de stad waren. Lijn A reed in de zomermaanden van het station naar Theehuis Rijnauwen in Bunnik. Zou daar nu nog een markt voor zijn?
|
|
GEVU 039 Utrecht1472 x bekekenLijn 3 staat voor het station te wachten op reizigers. De 3 rijdt al sinds 1908 de route over de Amsterdamsestraatweg. In eerste instantie tot aan de spoorwegovergang van het NCS-spoor naar Amersfoort, in 1923 doorgetrokken tot de gemeente Zuilen toen deze gemeente veel arbeiderswoningen kreeg voor de werknemers van de DEMKA- en Werkspoorfabrieken. Overigens was lijn 3 tot 1938 een tramlijn, die door goede contacten tussen de GETRU-directie en de busfabrikanten sinds die tijd met autobussen werd gereden.
|
|
GEVU 134 Achterzijde614 x bekeken
|
|
GEVU 134 Dordrecht1301 x bekeken
|
|
GEVU 134 Utrecht2526 x bekekenDe wagen was destijds nog in dienst bij het GVU en werd ingezet op Museumlijn A richting Rhijnauwen. Later ging de wagen naar de Stichting Veteraan Autobussen.
|
|
GEVU 135 Utrecht1645 x bekekenDe 135 aan de Tunnelweg nabij Utrecht CS. De reizigers voor lijn 10 moeten nog even wachten; de chauffeur moet zijn tas nog uitpakken. Links loopt zijn collega net uit beeld. In december 1971 werd de 135 afgevoerd voor sloop bij Tersteeg.
|
|
256 bestanden op 3 pagina(s) |
1 |
|