Zoekresultaten - "Leyland"
09-28-fb.jpg
09-28-FB (ex FRAM 2439) Laren1080 x bekeken2 commentaren
unnamed_281129.jpg
30-EB-88 (ex FRAM 2687) Achterzijde686 x bekeken
unnamed_281229.jpg
30-EB-88 (ex FRAM 2687) Elspeet598 x bekekenAchter een fietsenwinkel zag ik deze wagen van een racingteam staan.
30-EB-88.JPG
30-EB-88 (ex FRAM 2687) Nijbroek1096 x bekeken
AF-37-82_-_Ex-FRAM_5448.jpg
AF-37-82 (ex FRAM 5448 exex NTM) Sint Maarten1640 x bekekenDit blijkt een van de eerste standaardstreekbussen te zijn op deze website. Hoewel je het aan de kleuren niet zou zien, stamt deze Leyland LOS-Den Oudsten uit 1969. Op pagina 34 van het boek "De Gele Rijders" van Peter van der Meer is broertje 5446 te zien toen deze nog nieuw was.1 commentaren
AMZ_165.JPG
AMZ 165 (De Baar en Leendertse) Apeldoorn967 x bekeken
AMZ_165_INT.JPG
AMZ 165 (De Baar en Leendertse) Interieur940 x bekeken
!cid_000501c84a49_86804380_c9326954@qmotionpc_1_1.jpg
AOT 5 Den Helder685 x bekekenMuseumbus van het NZH/bedrijfsmuseum.
AV-92-32.jpg
AV-92-32 (ex ZuidOoster 5513) Sint Maarten959 x bekeken
SVA.jpg
BBA 110 & 191 & 432 & 549 & 944 & Zuidooster 5518 & 5548 & VSL 0-535 Keldonk2001 x bekekenOp 17 september 2011 vierde de SVA, Werkgroep Brabant, het 30-jarig bestaan met een presentatie van al haar museumbussen. In het zonnetje is een deel van de bussen van de werkgroep te zien. Buiten beeld staan onder meer nog de BBA 63, 353, 603, 647, 881, 1113, 6778 & 7675 en daarnaast nog een viertal gastbussen. En het mooie was: alle bussen zijn op eigen kracht hier naar toe gereden. Een grote prestatie dus van de Werkgroep Brabant van de SVA!.
xx20130914_105304.jpg
BBA 110 & 603 Breda924 x bekekenDe BBA 110, 549 en 603 waren op Open Monumentendag 2013 actief als museumbussen.
IMG_83ewf24.jpg
BBA 432 Valkenburg694 x bekekenDe BBA 432 tijdens een tochtje naar het Nederlands Smalspoormuseum in Valkenburg.
603_AF1945.jpg
BBA 603 Keldonk1174 x bekeken
AB-60-93_H150_3.JPG
Brandweer Den Haag H150 (ex HTM 150) Dashboard2803 x bekeken
AB-60-93_H150.JPG
Brandweer Den Haag H150 (ex HTM 150) Den Haag1726 x bekeken
AB-60-93_H150_2.JPG
Brandweer Den Haag H150 (ex HTM 150) Interieur2030 x bekeken
11073235_1812013905689818_6450353560991162773_o.jpg
Centraal Nederland 1604 Amstelveen1313 x bekekenIn de jaren 80 werd de 1604 van Centraal Nederland omgebouwd tot promotiebus om het OV-traject tussen Amstelveen en Amsterdam uit te voeren als Baanbus gelijk aan het Essense model.
ex_cn_exex_nbm_2053_asd_AS-85-87.JPG
Centraal Nederland 2053 (ex NBM) Amsterdam Zuid-oost1132 x bekeken
CN_2828_Semitour_Schiphol_DS-91-03_.jpg
Centraal Nederland 2828 Schiphol1607 x bekeken6 commentaren
secureedownload.jpg
Centraal Nederland 2908 Zeist1573 x bekekenDe 2908 op een sloopterrein in Zeist. De bus was daarvoor geen eigendom meer van Centraal Nederland, maar van een stichting actief in Polen. De bus, afkomstig uit 1970 en destijds onderdeel van de serie 2904 - 2908 van de NBM, eindigde het leven echter niet bij deze sloper. Volgens busmuseum.nl is het chassis van de bus naar Australiƫ verscheept, waarna Nambucca River Engineering er aldaar een nieuwe bovenbouw op plaatste met rechtse besturing. Een bijzonder tweede leven dus!
27_AB-59-93.jpg
Cito Tours 27 (ex VAGU 55 exex NZH 819 exexex NHADO 14) Axel970 x bekekenIn 1983 afgevoerd met onbekende bestemming.
strookje_11.jpg
Cito Tours 32 (ex KLM 3063) & 29 (ex KLM 3054) Axel1054 x bekeken
1107_BB-82-14.JPG
Citosa 1107 Den Haag1023 x bekeken
citosa_4282_ub-21-12.JPG
Citosa 4282 Den Haag562 x bekeken
citosa_4282_ub-21-12_2.JPG
Citosa 4282 Interieur667 x bekeken
ad3.jpg
Citosa 7639 (ex Westnederland exex Citosa) & Zuidooster 6778 Eindhoven1573 x bekekenTwee prachtige museumbussen uit de jaren '60. De linkerbus is van de Stichting Veteraan Autobussen, de rechter is een bus van het Haags Bus Museum. Beide bussen waren aanwezig tijdens de DAF Museumdagen in Eindhoven.1 commentaren
1096.jpg
CN 1096 Arnhem974 x bekekenEen van de oudste standaardstreekbussen.
1280px-GVB_tram_764.JPG
CN 1100 & GVB 764 Amsterdam509 x bekeken
CVD_438_DASHB.JPG
CVD 438 Dashboard716 x bekeken
CVD_438_INT2.JPG
CVD 438 Interieur633 x bekeken
CVD_438_INT3.JPG
CVD 438 Interieur654 x bekeken
CVD_438_INT4.JPG
CVD 438 Interieur676 x bekeken
CVD_438_INT5.JPG
CVD 438 Interieur861 x bekekenLet op de haltefilm in de bus. Hierop staan de diverse stadslijnen van weleer aangegeven.
jan6.JPG
de haas 2332 x bekeken
GB-64-68_881113_te_Amsterdam.jpg
De Razende Reporter GB-64-68 (ex Westnederland 2334) Amsterdam995 x bekeken
rb-28-98.jpg
Dijk Smilde RB-28-98 Hoogezand1292 x bekeken
1024px-DVM_260.JPG
DVM 0260 Beilen722 x bekekenDeze mooie streekwagen van de DVM reed in mei 1977 treinvervangend vervoer in Drenthe. in dit geval was dit vanwege de Treinkaping bij De Punt die op dat moment plaatsvond.
DVM_1635_42-SB-20.jpg
DVM 1635 Emmen1282 x bekeken
DVM_1645_65-UB-98.jpg
DVM 1645 Zwolle1189 x bekekenMet op de achtergrond een inmiddels afgevoerd treinstel Plan U, die werd gebruikt op de destijds nog niet geƫlectrificeerde spoorlijn Zwolle - Emmen.
29-90-XB_57.JPG
DVM 57 (Eso 5684) Hoogezand1758 x bekeken
29-90-xb.JPG
DVM 57 Hoogezand924 x bekeken
1024px-Fram_2139.JPG
FRAM 2139 Zurich468 x bekeken
36-FB-39_2692.JPG
FRAM 2692 Hoogezand1401 x bekeken
DO_FRAM_INT.JPG
FRAM 2733 Woerden360 x bekeken
DO_FRAM.JPG
FRAM 2733 Woerden436 x bekeken
4379.JPG
FRAM 4379 (ex NTM) Hoogezand1202 x bekekenDe FRAM 4379 (ex NTM) uit 1963 in het Nationaal Busmuseum in Winschoten. Het kenteken is al meer dan 20 jaar niet meer op te zoeken in het register van de RDW.
2-66-DB_5630FRAM.JPG
FRAM 5630 Achterzijde1217 x bekeken
2-66-DB_5630FRAM_(2).JPG
FRAM 5630 Hoogezand1249 x bekeken
1280px-GADO_2115.JPG
GADO 2115 Delfzijl576 x bekeken
13248436_2044193579138515_2510876672099637147_o.jpg
GADO 2116 Hoogkerk730 x bekeken
1024px-GADO_2117.JPG
GADO 2117 Groningen579 x bekeken
IMG_4445.jpg
GADO 2751 Nieuwkoop1651 x bekeken
34-XB-53_2783.JPG
GADO 2783 Hoogezand1436 x bekekenDe kennelijk van het Noordelijk Openbaar Vervoermuseum in Ouwsterhaule overgenomen cabrioletbus in Hoogezand. De bus komt uit 1975 en is volgens sommigen de enige Leyland-cabrio in Nederland.
4400_tb0411.JPG
GADO 4400 Achterzijde1249 x bekeken
7B-04-11.JPG
GADO 4400 Hoogezand1153 x bekeken
6578_vb-12-398_a_4379_vb_5367.JPG
GADO 6578 (ex NOV Ouwsterhaule exex MUSA) & NTM 4379 Achterzijde1508 x bekeken
GEVU_26_Ln_7_Stationsplein_19750521_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 026 Utrecht1465 x bekeken
27_301_590_2.JPG
GEVU 027 & GVB 301 & 590 Maarssen742 x bekeken
GEVU_27_RB-27-84_2.JPG
GEVU 027 & GVB 301 Utrecht976 x bekeken
GVU_27_RB-27-84_2.jpg
GEVU 027 Dashboard1334 x bekeken
GEVU_27_De_Meern_Landschapsbaan_20060417.JPG
GEVU 027 De Meern1401 x bekekenEen "Worldmaster" in aanbouw bij Verheul in Waddinxveen.
Bus 27 maakte deel uit van een serie van 15 bussen van het type Worldmaster, van de toen bekende "Leyland" fabrieken. Ze zijn destijds aangeschaft vanwege de toen grote capaciteit (80 personen). De bussen waren van uiterst goede kwaliteit waardoor sommige het 20 jaar uithielden bij het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Utrecht. Nadat de bussen waren afgevoerd, gingen 8 bussen naar Safaripark de Beekse Bergen in Hilvarenbeek. Daar zouden deze bussen jarenlang rondritten maken tussen de wilde dieren in het park. Nadat twee bussen terugkeerden uit Hilvarenbeek, werd nummer 31 gekozen als toekomstige museumbus en de 27 als onderdelenleverancier. Echter de 27 was in een technisch betere staat waardoor ze stuivertje wisselden. Eind jaren tachtig was de 27 gerestaureerd. (tekst: bus27.nl)
GVU_27_RB-27-84_3.jpg
GEVU 027 Interieur942 x bekeken
27_RB-2784_4.JPG
GEVU 027 Maarssen463 x bekeken
GVU_27_Utrecht_Europalaan_01-06-05.JPG
GEVU 027 Utrecht1832 x bekekenBus 27 maakte deel uit van een serie van 15 bussen van het type Worldmaster, van de toen bekende "Leyland" fabrieken. Ze zijn destijds aangeschaft vanwege de toen grote capaciteit (80 personen). De bussen waren van uiterst goede kwaliteit waardoor sommige het 20 jaar uithielden bij het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Utrecht. Nadat de bussen waren afgevoerd, gingen 8 bussen naar Safaripark de Beekse Bergen in Hilvarenbeek. Bus 27 werd later museumbus (bron bus27.nl)
GVU_27_RB-27-84.jpg
GEVU 027 Utrecht1070 x bekekenDe GEVU 27 aan de Europalaan in Utrecht.
27_RB-27-84_2.JPG
GEVU 027 Utrecht388 x bekeken
27_RB-27-84_2_(2).JPG
GEVU 027 Utrecht351 x bekeken
GVU_27_301_.JPG
GEVU 027 Utrecht557 x bekeken
GEVU_27_RB-27-84.JPG
GEVU 027 Utrecht416 x bekeken
GEVU_27_2.JPG
GEVU 027 Utrecht380 x bekeken
27_RB-27-84.JPG
GEVU 027 Utrecht712 x bekeken
27_RB-27-84_overvect.JPG
GEVU 027 Utrecht587 x bekeken
27_RB-27-84_2~0.JPG
GEVU 027 Utrecht526 x bekeken
GEVU_28_Ln_3_Amsterdamsestraatweg_19700627_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 028 Achterzijde1497 x bekekenDe 28 aan het begin van de Amsterdamsestraatweg, vanuit Utrecht gezien. Achter de bus ligt nog de Catharijnesingel, die enkele jaren later werd gedempt voor het plan Hoogh-Catharijne. Door voorschrijdend inzicht wordt de verbinding tussen de Weerdsingel en de Catharijnesingel bij de Nicolaas Beetstraat weer hersteld.
GEVU_34-reserve_Stationsplein_19700926_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 034 Achterzijde1214 x bekekenDe 34 staat geparkeerd op Utrecht CS. Mogelijk was dit een wachtwagen van de GEVU. Wachtwagens werden met chauffeurs achter de hand gehouden op een centrale plek, om snel een andere dienst te vervangen in geval van defecte bussen of grote vertragingen.
a.JPG
GEVU 035 Den Haag1340 x bekekenDe kop van de GEVU 35 in de kleuren van de HTM in het Haags Bus Museum in Den Haag. De rest van de wagen werd in 1987 gesloopt. In Utrecht is nog altijd seriegenoot 27 aanwezig.
GEVU_36_Ln_4A_Stationsplein_19710214_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 036 Utrecht1410 x bekekenWorldmaster 36 op het oude busstation van Utrecht. Lijn 4a was een ringlijn op het traject Utrecht CS - Vleutenseweg - Oog in Al - Kanaleneiland - Hoograven - Tolsteeg - Oudwijk - Biltstraat - Utrecht CS. De 4b reed in de andere richting.
GEVU_37_Ln_14_Utrecht_CS_19750606_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 037 Utrecht1470 x bekekenWorldmaster 37 staat op Utrecht CS op de vertrektijd te wachten als lijn 14 richting industrieterrein Lage Weide. Rechts op de foto is een oprit naar het taxiplatform te zien. Deze oprit verdween met de komst van de sneltram naar Nieuwegein in de jaren 80.
GEVU_39_Ln_8_Stationsplein_19690713_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 039 Utrecht1446 x bekekenDe GEVU kende vroeger stadsritten door de Domstad. Anderhalve gulden kostte een ritje van 90 minuten, voor kinderen de helft. Wie overigens goed kijkt, ziet dat er meer van dat soort bijzondere lijnen in de stad waren. Lijn A reed in de zomermaanden van het station naar Theehuis Rijnauwen in Bunnik. Zou daar nu nog een markt voor zijn?
GEVU_39_Ln_3_Stationsplein_19751011_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 039 Utrecht1471 x bekekenLijn 3 staat voor het station te wachten op reizigers. De 3 rijdt al sinds 1908 de route over de Amsterdamsestraatweg. In eerste instantie tot aan de spoorwegovergang van het NCS-spoor naar Amersfoort, in 1923 doorgetrokken tot de gemeente Zuilen toen deze gemeente veel arbeiderswoningen kreeg voor de werknemers van de DEMKA- en Werkspoorfabrieken. Overigens was lijn 3 tot 1938 een tramlijn, die door goede contacten tussen de GETRU-directie en de busfabrikanten sinds die tijd met autobussen werd gereden.
GEVU_48_Ln_8_Stationsplein_19690903_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 048 Utrecht2404 x bekekenDe 48 op het stationsplein van Utrecht. Met de fotokwaliteit van "nu" is hier goed te zien hoe het er toen uitzag. Let op de Martini-reclame rechts. Ook opvallend is de camera die boven de bus uitsteekt. Deze was in gebruik door de Centrale Verkeersleiding van de GEVU.
13433223_2064820153742524_1924945548261316263_o.jpg
GEVU 061 Utrecht464 x bekeken
134_PB-40-19.jpg
GEVU 134 Dordrecht1299 x bekeken
GEVU_135_Ln_10_Tunnelweg_19670909_DIA_JvH_vz_TS-MvD.jpg
GEVU 135 Utrecht1644 x bekekenDe 135 aan de Tunnelweg nabij Utrecht CS. De reizigers voor lijn 10 moeten nog even wachten; de chauffeur moet zijn tas nog uitpakken. Links loopt zijn collega net uit beeld. In december 1971 werd de 135 afgevoerd voor sloop bij Tersteeg.
GEVU_27_Utrecht_Moreelsepark_20071007_(2).JPG
GEVU 27 Achterzijde1085 x bekeken
GEVU_27_Utrecht_Thorbeckelaan_20070908.JPG
GEVU 27 Utrecht1053 x bekeken
GEVU_27_Utrecht_Royaards_Van_den_Hamkade_20070908.JPG
GEVU 27 Utrecht1072 x bekeken
GEVU_27_Utrecht_Moreelsepark_20071007_(1).JPG
GEVU 27 Utrecht1276 x bekeken
GVU_27.jpg
GEVU 27 Utrecht1308 x bekekenEen foto van museumbus 27 van het GVU enkele jaren geleden in de inmiddels gesloopte werkplaats van het bedrijf aan de Europalaan.
27__rb2784_lvs.JPG
GEVU 27 Utrecht323 x bekeken
27_rb2784_cs.JPG
GEVU 27 Utrecht336 x bekeken
27_rb2784.JPG
GEVU 27 Utrecht382 x bekeken
27_station_cs.jpg
GEVU 27 Utrecht334 x bekeken
BB-54-30.JPG
Groningsch-Drentsch Snelvervoer (GDS) 22 (ex GADO 7644) Hoogezand1196 x bekekenEen echte Duikboot van het Groningsch-Drentsch Snelvervoer uit 1967 onderdeel van het Nationaal Busmuseum.
BB-54-30_2.JPG
Groningsch-Drentsch Snelvervoer (GDS) 22 (ex GADO 7644) Hoogezand963 x bekeken
GTW_440,_Leyland_RTWM_Den_Oudsten_bwjr__1965_te_Enschede_op_2-02-07-1966_ZB-19-06.jpg
GTW 440 Enschede650 x bekeken
GTW_484,_Leyland_RTWM_Den_Oudsten_bwjr__1965_te_Arnhem_op_02-07-1967_ZB-26-52.jpg
GTW 484 Arnhem607 x bekeken
13247802_2043863789171494_5943537894023857784_o.jpg
GVB 297 Amsterdam780 x bekeken
590_301_27_65.JPG
GVB 590 & 301 & GEVU 27 Utrecht801 x bekeken
590_27_301_1.JPG
GVB 590 & GEVU 27 Utrecht581 x bekeken
198 bestanden op 2 pagina(s) 1

Kies een taal:
Top  
Contact - FAQ - © 2006-2021 Busfoto.nl - Alle afbeeldingen zijn auteursrechtelijk beschermd - Privacy & cookiebeleid