Oef, zonde! Ik vond die gelede SB220's altjd geweldige bussen om te zien. Helaas reden ze niet zo fijn. Dit zal ook wel één van de redenen geweest zijn waarom deze bus nooit is verkocht.
Dat jij die bussen altijd van de onderkant bekijkt, wat een rare hobby. Dus die zelfde bus met Volvo onderstel vindt je maar niks? En of het een Berkhof of Hainje is maakt je ook niet uit, als het maar een SBG220 is.
Nee, het heeft te maken met een stukje jeugdsentiment. Die SBG220's hebben namelijk hier dienst gedaan. Ik vond het altijd bijzonder mooie bussen. Dezelfde bussen op een Volvo-onderstel doen mij ook wel wat (zie de Volvo's van het GVU), maar deze bussen waren toch wat minder uniek dan de SBG220's (maar wel degelijk karakteristiek). Hainje doet mij ook wel wat, maar dan de SB201-generatie. Ook de ST2000'en kunnen mij wel bekoren. Vanaf de 2000NL vind ik het allemaal wat minder worden.
Overigens vielen de 7100'en en 7700'en altijd heel erg op door hun bijzondere pose tijdens wat langere stilstand. Deze wagens stonden in feite in een knik. Op deze foto is het iets minder goed te zien. De SBG220'en werden trouwens vooral ingezet in het voetbalvervoer van Midnet/Connexxion en tijdens spoorstremmingen (NS-vervoer). Ook waren ze veelvuldig te zien op lijn 51 (Nieuwegein-Veenendaal).
Voor mij is het gewoon een B88 en of ie er goed uitziet of totaal verpest ligt meestal aan het kleuren schema. Dat doorzakken ligt waarschijnlijk aan het DAF chassis. Alliances zakken na verloop van tijd ook door hun hoeven waarbij de wielen in de wielkasten verdwijnen. Wat de Berkhofs betreft vind ik de 2000NL-Premiers nog wel aardig en natuurlijk de echte Premiers (vooral die met de bult in het midden) en de Jonckheers.