Die kleurstelling doet me een beetje denken aan een kruising van de huisstijlen van Veolia Brabant en Taxicentrale Renesse. Ik had wijnrood (CSA-I rood) mooier gevonden dan paars...
Zijn Ambassadors niet een beetje klein voor de inzet op de lijnen 400/401? Deze lijnen zijn redelijk druk. Ik had eerder voor 15-meterbussen gekozen in semi-toeruitvoering (bijvoorbeeld de Volvo 8700).
De wagens voldoen aan de eissen die de provincie gesteld heeft en bij drukke ritten rijdt er een 2de bus er achteraan ja hoe krijg je het verzonnen. 15 meter of geleed materieel lijk mij ook een beter optie.
Toen die MAN's nog reden (6601-6607) reed er ook dikwijls een "bezemwagen" tussen Breda en Sleeuwijk. Het kwam regelmatig voor dat er wel eens passagiers voorbij werden gereden...
Deze wagens hebben natuurlijk wel het voordeel dat ze een lagevloer hebben. Alle voorgaande bussen op de Interliner -op een verdwaalde NewAG 300 van de BBA na- zijn allemaal hogevloerbussen geweest. Die 9000-en van Connexxion waren/zijn nou ook niet echt geschikt voor de Interliner.
Qua zitplaats capaciteit waren het geen verkeerde wagens alleen de topsnelheid was aan de lage kant. De Provincie had gewoon beter 15 mtr. of 18 mtr. wagens in het eissen pakket kunnen opnemen.
Ik heb er nog niet ingezeten. Ik doelde erop dat de gewone Ambassadors (zoals de 8600-serie van Connexxion) niet echt geschikt zijn voor Interliner-diensten.