Zoekresultaten - "verheul" |

BBA 063 & 432 Breda761 x bekeken
|
|

BBA 110 & 191 & 432 & 549 & 944 & Zuidooster 5518 & 5548 & VSL 0-535 Keldonk1802 x bekekenOp 17 september 2011 vierde de SVA, Werkgroep Brabant, het 30-jarig bestaan met een presentatie van al haar museumbussen. In het zonnetje is een deel van de bussen van de werkgroep te zien. Buiten beeld staan onder meer nog de BBA 63, 353, 603, 647, 881, 1113, 6778 & 7675 en daarnaast nog een viertal gastbussen. En het mooie was: alle bussen zijn op eigen kracht hier naar toe gereden. Een grote prestatie dus van de Werkgroep Brabant van de SVA!.
|
|

BBA 431 Odilliapeel878 x bekekenNaast museumbus BBA 432 heeft de werkgroep Brabant van de Stichting Veteraan Autobussen nog een andere Verheul: de 431 is jarenlang in gebruik geweest als promotiebus. De laatste jaren fungeert de wagen als opslagruimte en kantine voor de vrijwilligers.
|
|

BBA 432 & BBA 549 Breda818 x bekeken
|
|

BBA 432 Breda881 x bekeken
|
|

BBA 432 Breda640 x bekeken
|
|

BBA 432 Dordrecht667 x bekeken
|
|

BBA 432 Interieur1296 x bekeken
|
|

BBA 432 Odilliapeel971 x bekekenMuseumbus van de Stichting Veteraan Autobussen.
|
|

BBA 432 Valkenburg569 x bekekenDe BBA 432 tijdens een tochtje naar het Nederlands Smalspoormuseum in Valkenburg.
|
|

Centraal Nederland 1604 Amstelveen1136 x bekekenIn de jaren 80 werd de 1604 van Centraal Nederland omgebouwd tot promotiebus om het OV-traject tussen Amstelveen en Amsterdam uit te voeren als Baanbus gelijk aan het Essense model.
|
|

Cito Tours 27 (ex VAGU 55 exex NZH 819 exexex NHADO 14) Axel791 x bekekenIn 1983 afgevoerd met onbekende bestemming.
|
|

Citosa 1107 Den Haag882 x bekeken
|
|

Citosa 4282 Den Haag441 x bekeken
|
|

Citosa 4282 Interieur521 x bekeken
|
|

CN 1096 Arnhem814 x bekekenEen van de oudste standaardstreekbussen.
|
|

CN 1100 & GVB 764 Amsterdam396 x bekeken
|
|

EMA 126 (ex BBA 789) Haarlem257 x bekekenJarenlange deelnemer aan de Internationale Autobus Show.
|
|

Enhabo 236 (ex GVB) Amsterdam417 x bekekenBij de Verheul-bussen (AEC en Kromhout) van het GVB vond ik het verdwijnen van de 'versiering' tussen de koplampen minder storend. Waarschijnlijk omdat de kop van de Verheul-bussen ronder was dan die van de Den Oudsten exemplaren. Dit is de ex GVB 236 die in 1970 naar de Enhabo ging. Op 11 september 1971 hadden wij (klein groepje TS-medewerkers) die bus gehuurd om achter de tramoptocht aan te rijden die plaats vond in Amsterdam ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan van de NVBS.
|
|

Enhabo 244 Achterzijde1040 x bekeken
|
|

Enhabo 244 Den Haag971 x bekekenDe Enhabo 244 is van de MUSA overgenomen door het Haags Bus Museum.
|
|

Enhabo 244 Gouda894 x bekekenDe voormalige GVBA 244, nu in dienst van Enhabo rijdt op de foto juist weer voor Westnederland op de eerste dag van de nieuwe stadsbusdienst van Gouda. De wagen zou later nog bewaard blijven als museumbus
|
|

ex GVA 50602 x bekeken
|
|

FRAM 4379 (ex NTM) Hoogezand1072 x bekekenDe FRAM 4379 (ex NTM) uit 1963 in het Nationaal Busmuseum in Winschoten. Het kenteken is al meer dan 20 jaar niet meer op te zoeken in het register van de RDW.
|
|

GADO 4400 Achterzijde985 x bekeken
|
|

GADO 4400 Hoogezand999 x bekeken
|
|

GADO 6578 (ex NOV Ouwsterhaule exex MUSA) & NTM 4379 Achterzijde1304 x bekeken
|
|

GEVU 026 Utrecht1332 x bekeken
|
|

GEVU 027 & GVB 301 & 590 Maarssen567 x bekeken
|
|

GEVU 027 & GVB 301 Utrecht840 x bekeken
|
|

GEVU 027 Dashboard1192 x bekeken
|
|

GEVU 027 Interieur808 x bekeken
|
|

GEVU 027 Maarssen355 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht1652 x bekekenBus 27 maakte deel uit van een serie van 15 bussen van het type Worldmaster, van de toen bekende "Leyland" fabrieken. Ze zijn destijds aangeschaft vanwege de toen grote capaciteit (80 personen). De bussen waren van uiterst goede kwaliteit waardoor sommige het 20 jaar uithielden bij het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Utrecht. Nadat de bussen waren afgevoerd, gingen 8 bussen naar Safaripark de Beekse Bergen in Hilvarenbeek. Bus 27 werd later museumbus (bron bus27.nl)
|
|

GEVU 027 Utrecht934 x bekekenDe GEVU 27 aan de Europalaan in Utrecht.
|
|

GEVU 027 Utrecht284 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht255 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht408 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht306 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht273 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht562 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht482 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht401 x bekeken
|
|

GEVU 028 Achterzijde1356 x bekekenDe 28 aan het begin van de Amsterdamsestraatweg, vanuit Utrecht gezien. Achter de bus ligt nog de Catharijnesingel, die enkele jaren later werd gedempt voor het plan Hoogh-Catharijne. Door voorschrijdend inzicht wordt de verbinding tussen de Weerdsingel en de Catharijnesingel bij de Nicolaas Beetstraat weer hersteld.
|
|

GEVU 034 Achterzijde1094 x bekekenDe 34 staat geparkeerd op Utrecht CS. Mogelijk was dit een wachtwagen van de GEVU. Wachtwagens werden met chauffeurs achter de hand gehouden op een centrale plek, om snel een andere dienst te vervangen in geval van defecte bussen of grote vertragingen.
|
|

GEVU 035 Den Haag1179 x bekekenDe kop van de GEVU 35 in de kleuren van de HTM in het Haags Bus Museum in Den Haag. De rest van de wagen werd in 1987 gesloopt. In Utrecht is nog altijd seriegenoot 27 aanwezig.
|
|

GEVU 036 Utrecht1254 x bekekenWorldmaster 36 op het oude busstation van Utrecht. Lijn 4a was een ringlijn op het traject Utrecht CS - Vleutenseweg - Oog in Al - Kanaleneiland - Hoograven - Tolsteeg - Oudwijk - Biltstraat - Utrecht CS. De 4b reed in de andere richting.
|
|

GEVU 037 Utrecht1329 x bekekenWorldmaster 37 staat op Utrecht CS op de vertrektijd te wachten als lijn 14 richting industrieterrein Lage Weide. Rechts op de foto is een oprit naar het taxiplatform te zien. Deze oprit verdween met de komst van de sneltram naar Nieuwegein in de jaren 80.
|
|

GEVU 039 Utrecht1317 x bekekenDe GEVU kende vroeger stadsritten door de Domstad. Anderhalve gulden kostte een ritje van 90 minuten, voor kinderen de helft. Wie overigens goed kijkt, ziet dat er meer van dat soort bijzondere lijnen in de stad waren. Lijn A reed in de zomermaanden van het station naar Theehuis Rijnauwen in Bunnik. Zou daar nu nog een markt voor zijn?
|
|

GEVU 039 Utrecht1322 x bekekenLijn 3 staat voor het station te wachten op reizigers. De 3 rijdt al sinds 1908 de route over de Amsterdamsestraatweg. In eerste instantie tot aan de spoorwegovergang van het NCS-spoor naar Amersfoort, in 1923 doorgetrokken tot de gemeente Zuilen toen deze gemeente veel arbeiderswoningen kreeg voor de werknemers van de DEMKA- en Werkspoorfabrieken. Overigens was lijn 3 tot 1938 een tramlijn, die door goede contacten tussen de GETRU-directie en de busfabrikanten sinds die tijd met autobussen werd gereden.
|
|

GEVU 134 Achterzijde469 x bekeken
|
|

GEVU 134 Dordrecht1106 x bekeken
|
|

GEVU 134 Utrecht2273 x bekekenDe wagen was destijds nog in dienst bij het GVU en werd ingezet op Museumlijn A richting Rhijnauwen. Later ging de wagen naar de Stichting Veteraan Autobussen.
|
|

GEVU 135 Utrecht1456 x bekekenDe 135 aan de Tunnelweg nabij Utrecht CS. De reizigers voor lijn 10 moeten nog even wachten; de chauffeur moet zijn tas nog uitpakken. Links loopt zijn collega net uit beeld. In december 1971 werd de 135 afgevoerd voor sloop bij Tersteeg.
|
|

GEVU 27 Utrecht1121 x bekekenEen foto van museumbus 27 van het GVU enkele jaren geleden in de inmiddels gesloopte werkplaats van het bedrijf aan de Europalaan.
|
|

GEVU 27 Utrecht227 x bekeken
|
|

GEVU 27 Utrecht234 x bekeken
|
|

GEVU 27 Utrecht280 x bekeken
|
|

GEVU 27 Utrecht252 x bekeken
|
|

GTW 119 & 1?? Den Haag917 x bekeken
|
|

GTW 119 Den Haag660 x bekeken
|
|

GTW 1?? Den Haag886 x bekekenEen bijzondere aanwinst van het Haags Bus Museum. In 2016 stond een wagen te koop, die bijzondere gelijkenissen kende met de GTW-bus 119 van de Stichting Veteraan Autobussen. Volgens de thans beschikbare informatie zijn de 106, 113 en 115 uit de serie 106-117 in die Tweede Wereldoorlog gevorderd. Mogelijk betreft dit dus een van deze wagens.
|
|

GVA 51 Achterzijde576 x bekeken
|
|

GVA 51 Apeldoorn438 x bekeken
|
|

GVA 51 Arnhem689 x bekeken
|
|

GVA 51 Dashboard450 x bekeken
|
|

GVA 51 Interieur645 x bekeken
|
|

GVA 51 Interieur383 x bekeken
|
|

GVA 51 Interieur418 x bekeken
|
|

GVB 031 Amsterdam441 x bekekenIn 1954 kwamen dan eindelijk de eerste bussen met filmkasten bij het Amsterdamse GVB in dienst. Dat was de serie 21-32, vrijwel gelijk aan de 'bordbussen' 1-20 (AEC Regal Mk IV/Verheul). Op de foto de 31 op lijn 19 in de Jan Evertsenstraat in 1964. De net geschilderde bus heeft al weer een flinke deuk in het front, precies op de plaats van de brievenbus (die hing er alleen op bij lijnen naar het CS). Die zal dus wel bij een aanrijding klem hebben gezeten tussen de 31 en een ander voertuig.
|
|

GVB 062 Achterzijde488 x bekekenDe CW (centrale werkplaats) van het GVB op het Bellamyplein was altijd een soort bedevaartsoord voor de hobbyist. Vooral midden jaren zestig toen veel trams en ook een aantal bussen daar werden gesloopt. De 62 (Kromhout TB50/Verheul 1953) was de eerste uit zijn serie (55-64) die in 1966 bij de CW gesloopt werd. Deze bussen hadden geen films maar lijnborden voor en achterop en een 'zijlat' met de bestemmingen aan de zijkant onder de ramen. Later werden zij daarom 'bordbussen' genoemd.
|
|

GVB 090 Achterzijde686 x bekekenFoto tijdens de laatste momenten van deze Kromhoutbus.
|
|

GVB 138 Amsterdam634 x bekeken
|
|

GVB 154 (ex Enhabo 75) Amsterdam717 x bekeken
|
|

GVB 246 Amsterdam999 x bekekenEen van de twee gelede Verheuls van het GVB Amsterdam tijdens een excursie in 1972. De 245 bestaat nog steeds als museumbus.
|
|

GVB 274 Amsterdam 532 x bekekenDeze bus was in eerste instantie voorbestemd als museumbus. Uiteindelijk ging dit niet door en werd de 281 voor dit doel aangewezen.
|
|

GVB 281 Achterzijde843 x bekeken
|
|

GVB 281 Amsterdam1123 x bekeken
|
|

GVB 281 Amsterdam1057 x bekekenDe GVBA 281 van de Stichting BRAM in Amsterdam.
|
|

GVB 281 Interieur798 x bekeken
|
|

GVB 281 Interieur723 x bekeken
|
|

GVB 281 Interieur782 x bekeken
|
|

GVB 281 Interieur918 x bekeken
|
|

GVB 281 Utrecht928 x bekeken
|
|

GVB 281 Utrecht564 x bekeken
|
|

GVB 281 Utrecht684 x bekeken
|
|

GVB 281 Utrecht718 x bekeken
|
|

GVB 281 Utrecht785 x bekeken
|
|

GVB 590 & 301 & GEVU 27 Utrecht668 x bekeken
|
|

GVB 590 & GEVU 27 Utrecht466 x bekeken
|
|

GVBA 154 (ex MUSA exex Enhabo 75) Interieur942 x bekeken
|
|

GVBA 154 (ex MUSA exex Enhabo 75) Interieur611 x bekeken
|
|

GVBA 154 (ex MUSA exex Enhabo 75) Ouwsterhaule606 x bekeken
|
|

GVBA 154 (ex MUSA exex Enhabo 75) Ouwsterhaule717 x bekeken
|
|

GVBA 157 (ex MUSA exex SVA) Interieur742 x bekekenDeze Amsterdamse Kromhout uit 1940 is bij sommige bekend door zijn verschijning in de film "Ciske de Rat". Na omzwervingen als werkwagen bij het GVBA en als museumwagen bij de SVA en MUSA staat deze wagen nu tijdelijk gestald bij het Nationaal Openbaar Vervoer Museum in Ouwsterhaule
|
|

GVBA 157 (ex MUSA exex SVA) Interieur 624 x bekekenDeze Amsterdamse Kromhout uit 1940 is bij sommige bekend door zijn verschijning in de film "Ciske de Rat". Na omzwervingen als werkwagen bij het GVBA en als museumwagen bij de SVA en MUSA staat deze wagen nu tijdelijk gestald bij het Nationaal Openbaar Vervoer Museum in Ouwsterhaule.
|
|

GVBA 157 (ex MUSA exex SVA) Ouwsterhaule501 x bekeken
|
|

GVBA 157 (ex MUSA exex SVA) Ouwsterhaule651 x bekeken
|
|

GVBA 157 (ex MUSA exex SVA) Ouwsterhaule661 x bekekenDeze Amsterdamse Kromhout uit 1940 is bij sommige bekend door zijn verschijning in de film "Ciske de Rat". Na omzwervingen als werkwagen bij het GVBA en als museumwagen bij de SVA en MUSA staat deze wagen nu tijdelijk gestald bij het Nationaal Openbaar Vervoer Museum in Ouwsterhaule
|
|

GVBG 6 & Westnederland 3681 & BBA 434 Nieuwegein419 x bekeken
|
|
161 bestanden op 2 pagina(s) |
1 |
|