Zoekresultaten - "Leyland" |

09-28-FB (ex FRAM 2439) Laren902 x bekeken
|
|

30-EB-88 (ex FRAM 2687) Achterzijde538 x bekeken
|
|

30-EB-88 (ex FRAM 2687) Elspeet469 x bekekenAchter een fietsenwinkel zag ik deze wagen van een racingteam staan.
|
|

30-EB-88 (ex FRAM 2687) Nijbroek959 x bekeken
|
|

AF-37-82 (ex FRAM 5448 exex NTM) Sint Maarten1457 x bekekenDit blijkt een van de eerste standaardstreekbussen te zijn op deze website. Hoewel je het aan de kleuren niet zou zien, stamt deze Leyland LOS-Den Oudsten uit 1969. Op pagina 34 van het boek "De Gele Rijders" van Peter van der Meer is broertje 5446 te zien toen deze nog nieuw was.
|
|

AMZ 165 (De Baar en Leendertse) Apeldoorn815 x bekeken
|
|

AMZ 165 (De Baar en Leendertse) Interieur755 x bekeken
|
|

AOT 5 Den Helder615 x bekekenMuseumbus van het NZH/bedrijfsmuseum.
|
|

AV-92-32 (ex ZuidOoster 5513) Sint Maarten841 x bekeken
|
|

BBA 110 & 191 & 432 & 549 & 944 & Zuidooster 5518 & 5548 & VSL 0-535 Keldonk1825 x bekekenOp 17 september 2011 vierde de SVA, Werkgroep Brabant, het 30-jarig bestaan met een presentatie van al haar museumbussen. In het zonnetje is een deel van de bussen van de werkgroep te zien. Buiten beeld staan onder meer nog de BBA 63, 353, 603, 647, 881, 1113, 6778 & 7675 en daarnaast nog een viertal gastbussen. En het mooie was: alle bussen zijn op eigen kracht hier naar toe gereden. Een grote prestatie dus van de Werkgroep Brabant van de SVA!.
|
|

BBA 110 & 603 Breda797 x bekekenDe BBA 110, 549 en 603 waren op Open Monumentendag 2013 actief als museumbussen.
|
|

BBA 432 Valkenburg585 x bekekenDe BBA 432 tijdens een tochtje naar het Nederlands Smalspoormuseum in Valkenburg.
|
|

BBA 603 Keldonk999 x bekeken
|
|

Brandweer Den Haag H150 (ex HTM 150) Dashboard2503 x bekeken
|
|

Brandweer Den Haag H150 (ex HTM 150) Den Haag1520 x bekeken
|
|

Brandweer Den Haag H150 (ex HTM 150) Interieur1821 x bekeken
|
|

Centraal Nederland 1604 Amstelveen1165 x bekekenIn de jaren 80 werd de 1604 van Centraal Nederland omgebouwd tot promotiebus om het OV-traject tussen Amstelveen en Amsterdam uit te voeren als Baanbus gelijk aan het Essense model.
|
|

Centraal Nederland 2053 (ex NBM) Amsterdam Zuid-oost1012 x bekeken
|
|

Centraal Nederland 2828 Schiphol1354 x bekeken
|
|

Centraal Nederland 2908 Zeist1374 x bekekenDe 2908 op een sloopterrein in Zeist. De bus was daarvoor geen eigendom meer van Centraal Nederland, maar van een stichting actief in Polen. De bus, afkomstig uit 1970 en destijds onderdeel van de serie 2904 - 2908 van de NBM, eindigde het leven echter niet bij deze sloper. Volgens busmuseum.nl is het chassis van de bus naar Australiƫ verscheept, waarna Nambucca River Engineering er aldaar een nieuwe bovenbouw op plaatste met rechtse besturing. Een bijzonder tweede leven dus!
|
|

Cito Tours 27 (ex VAGU 55 exex NZH 819 exexex NHADO 14) Axel814 x bekekenIn 1983 afgevoerd met onbekende bestemming.
|
|

Cito Tours 32 (ex KLM 3063) & 29 (ex KLM 3054) Axel875 x bekeken
|
|

Citosa 1107 Den Haag905 x bekeken
|
|

Citosa 4282 Den Haag464 x bekeken
|
|

Citosa 4282 Interieur555 x bekeken
|
|

Citosa 7639 (ex Westnederland exex Citosa) & Zuidooster 6778 Eindhoven1374 x bekekenTwee prachtige museumbussen uit de jaren '60. De linkerbus is van de Stichting Veteraan Autobussen, de rechter is een bus van het Haags Bus Museum. Beide bussen waren aanwezig tijdens de DAF Museumdagen in Eindhoven.
|
|

CN 1096 Arnhem824 x bekekenEen van de oudste standaardstreekbussen.
|
|

CN 1100 & GVB 764 Amsterdam402 x bekeken
|
|

CVD 438 Dashboard525 x bekeken
|
|

CVD 438 Interieur504 x bekeken
|
|

CVD 438 Interieur513 x bekeken
|
|

CVD 438 Interieur540 x bekeken
|
|

CVD 438 Interieur690 x bekekenLet op de haltefilm in de bus. Hierop staan de diverse stadslijnen van weleer aangegeven.
|
|

de haas 2266 x bekeken
|
|

De Razende Reporter GB-64-68 (ex Westnederland 2334) Amsterdam850 x bekeken
|
|

Dijk Smilde RB-28-98 Hoogezand1175 x bekeken
|
|

DVM 0260 Beilen599 x bekekenDeze mooie streekwagen van de DVM reed in mei 1977 treinvervangend vervoer in Drenthe. in dit geval was dit vanwege de Treinkaping bij De Punt die op dat moment plaatsvond.
|
|

DVM 1635 Emmen1133 x bekeken
|
|

DVM 1645 Zwolle1091 x bekekenMet op de achtergrond een inmiddels afgevoerd treinstel Plan U, die werd gebruikt op de destijds nog niet geƫlectrificeerde spoorlijn Zwolle - Emmen.
|
|

DVM 57 (Eso 5684) Hoogezand1607 x bekeken
|
|

DVM 57 Hoogezand788 x bekeken
|
|

FRAM 2139 Zurich364 x bekeken
|
|

FRAM 2692 Hoogezand1296 x bekeken
|
|

FRAM 2733 Woerden260 x bekeken
|
|

FRAM 2733 Woerden326 x bekeken
|
|

FRAM 4379 (ex NTM) Hoogezand1094 x bekekenDe FRAM 4379 (ex NTM) uit 1963 in het Nationaal Busmuseum in Winschoten. Het kenteken is al meer dan 20 jaar niet meer op te zoeken in het register van de RDW.
|
|

FRAM 5630 Achterzijde1106 x bekeken
|
|

FRAM 5630 Hoogezand1119 x bekeken
|
|

GADO 2115 Delfzijl482 x bekeken
|
|

GADO 2116 Hoogkerk618 x bekeken
|
|

GADO 2117 Groningen484 x bekeken
|
|

GADO 2751 Nieuwkoop1457 x bekeken
|
|

GADO 2783 Hoogezand1323 x bekekenDe kennelijk van het Noordelijk Openbaar Vervoermuseum in Ouwsterhaule overgenomen cabrioletbus in Hoogezand. De bus komt uit 1975 en is volgens sommigen de enige Leyland-cabrio in Nederland.
|
|

GADO 4400 Achterzijde1029 x bekeken
|
|

GADO 4400 Hoogezand1027 x bekeken
|
|

GADO 6578 (ex NOV Ouwsterhaule exex MUSA) & NTM 4379 Achterzijde1344 x bekeken
|
|

GEVU 026 Utrecht1348 x bekeken
|
|

GEVU 027 & GVB 301 & 590 Maarssen594 x bekeken
|
|

GEVU 027 & GVB 301 Utrecht860 x bekeken
|
|

GEVU 027 Dashboard1213 x bekeken
|
|

GEVU 027 De Meern1281 x bekekenEen "Worldmaster" in aanbouw bij Verheul in Waddinxveen.
Bus 27 maakte deel uit van een serie van 15 bussen van het type Worldmaster, van de toen bekende "Leyland" fabrieken. Ze zijn destijds aangeschaft vanwege de toen grote capaciteit (80 personen). De bussen waren van uiterst goede kwaliteit waardoor sommige het 20 jaar uithielden bij het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Utrecht. Nadat de bussen waren afgevoerd, gingen 8 bussen naar Safaripark de Beekse Bergen in Hilvarenbeek. Daar zouden deze bussen jarenlang rondritten maken tussen de wilde dieren in het park. Nadat twee bussen terugkeerden uit Hilvarenbeek, werd nummer 31 gekozen als toekomstige museumbus en de 27 als onderdelenleverancier. Echter de 27 was in een technisch betere staat waardoor ze stuivertje wisselden. Eind jaren tachtig was de 27 gerestaureerd. (tekst: bus27.nl)
|
|

GEVU 027 Interieur837 x bekeken
|
|

GEVU 027 Maarssen364 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht1680 x bekekenBus 27 maakte deel uit van een serie van 15 bussen van het type Worldmaster, van de toen bekende "Leyland" fabrieken. Ze zijn destijds aangeschaft vanwege de toen grote capaciteit (80 personen). De bussen waren van uiterst goede kwaliteit waardoor sommige het 20 jaar uithielden bij het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Utrecht. Nadat de bussen waren afgevoerd, gingen 8 bussen naar Safaripark de Beekse Bergen in Hilvarenbeek. Bus 27 werd later museumbus (bron bus27.nl)
|
|

GEVU 027 Utrecht962 x bekekenDe GEVU 27 aan de Europalaan in Utrecht.
|
|

GEVU 027 Utrecht300 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht267 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht423 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht318 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht288 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht582 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht496 x bekeken
|
|

GEVU 027 Utrecht422 x bekeken
|
|

GEVU 028 Achterzijde1377 x bekekenDe 28 aan het begin van de Amsterdamsestraatweg, vanuit Utrecht gezien. Achter de bus ligt nog de Catharijnesingel, die enkele jaren later werd gedempt voor het plan Hoogh-Catharijne. Door voorschrijdend inzicht wordt de verbinding tussen de Weerdsingel en de Catharijnesingel bij de Nicolaas Beetstraat weer hersteld.
|
|

GEVU 034 Achterzijde1112 x bekekenDe 34 staat geparkeerd op Utrecht CS. Mogelijk was dit een wachtwagen van de GEVU. Wachtwagens werden met chauffeurs achter de hand gehouden op een centrale plek, om snel een andere dienst te vervangen in geval van defecte bussen of grote vertragingen.
|
|

GEVU 035 Den Haag1206 x bekekenDe kop van de GEVU 35 in de kleuren van de HTM in het Haags Bus Museum in Den Haag. De rest van de wagen werd in 1987 gesloopt. In Utrecht is nog altijd seriegenoot 27 aanwezig.
|
|

GEVU 036 Utrecht1280 x bekekenWorldmaster 36 op het oude busstation van Utrecht. Lijn 4a was een ringlijn op het traject Utrecht CS - Vleutenseweg - Oog in Al - Kanaleneiland - Hoograven - Tolsteeg - Oudwijk - Biltstraat - Utrecht CS. De 4b reed in de andere richting.
|
|

GEVU 037 Utrecht1353 x bekekenWorldmaster 37 staat op Utrecht CS op de vertrektijd te wachten als lijn 14 richting industrieterrein Lage Weide. Rechts op de foto is een oprit naar het taxiplatform te zien. Deze oprit verdween met de komst van de sneltram naar Nieuwegein in de jaren 80.
|
|

GEVU 039 Utrecht1339 x bekekenDe GEVU kende vroeger stadsritten door de Domstad. Anderhalve gulden kostte een ritje van 90 minuten, voor kinderen de helft. Wie overigens goed kijkt, ziet dat er meer van dat soort bijzondere lijnen in de stad waren. Lijn A reed in de zomermaanden van het station naar Theehuis Rijnauwen in Bunnik. Zou daar nu nog een markt voor zijn?
|
|

GEVU 039 Utrecht1341 x bekekenLijn 3 staat voor het station te wachten op reizigers. De 3 rijdt al sinds 1908 de route over de Amsterdamsestraatweg. In eerste instantie tot aan de spoorwegovergang van het NCS-spoor naar Amersfoort, in 1923 doorgetrokken tot de gemeente Zuilen toen deze gemeente veel arbeiderswoningen kreeg voor de werknemers van de DEMKA- en Werkspoorfabrieken. Overigens was lijn 3 tot 1938 een tramlijn, die door goede contacten tussen de GETRU-directie en de busfabrikanten sinds die tijd met autobussen werd gereden.
|
|

GEVU 048 Utrecht2231 x bekekenDe 48 op het stationsplein van Utrecht. Met de fotokwaliteit van "nu" is hier goed te zien hoe het er toen uitzag. Let op de Martini-reclame rechts. Ook opvallend is de camera die boven de bus uitsteekt. Deze was in gebruik door de Centrale Verkeersleiding van de GEVU.
|
|

GEVU 061 Utrecht363 x bekeken
|
|

GEVU 134 Dordrecht1138 x bekeken
|
|

GEVU 135 Utrecht1481 x bekekenDe 135 aan de Tunnelweg nabij Utrecht CS. De reizigers voor lijn 10 moeten nog even wachten; de chauffeur moet zijn tas nog uitpakken. Links loopt zijn collega net uit beeld. In december 1971 werd de 135 afgevoerd voor sloop bij Tersteeg.
|
|

GEVU 27 Achterzijde997 x bekeken
|
|

GEVU 27 Utrecht919 x bekeken
|
|

GEVU 27 Utrecht965 x bekeken
|
|

GEVU 27 Utrecht1184 x bekeken
|
|

GEVU 27 Utrecht1147 x bekekenEen foto van museumbus 27 van het GVU enkele jaren geleden in de inmiddels gesloopte werkplaats van het bedrijf aan de Europalaan.
|
|

GEVU 27 Utrecht233 x bekeken
|
|

GEVU 27 Utrecht249 x bekeken
|
|

GEVU 27 Utrecht293 x bekeken
|
|

GEVU 27 Utrecht259 x bekeken
|
|

Groningsch-Drentsch Snelvervoer (GDS) 22 (ex GADO 7644) Hoogezand1087 x bekekenEen echte Duikboot van het Groningsch-Drentsch Snelvervoer uit 1967 onderdeel van het Nationaal Busmuseum.
|
|

Groningsch-Drentsch Snelvervoer (GDS) 22 (ex GADO 7644) Hoogezand856 x bekeken
|
|

GTW 440 Enschede525 x bekeken
|
|

GTW 484 Arnhem442 x bekeken
|
|

GVB 297 Amsterdam654 x bekeken
|
|

GVB 590 & 301 & GEVU 27 Utrecht689 x bekeken
|
|

GVB 590 & GEVU 27 Utrecht485 x bekeken
|
|
198 bestanden op 2 pagina(s) |
1 |
|